Консультації

Чому дитина б'ється в дитячому садочку?

Чому дитина б'ється з батьками, братами і сестрами, однолітками? Рано чи пізно це питання стає актуальним для кожної сім'ї...Чому дитина починає битися? Коли в сім'ї народжується дитина, він цілком опановує увагою батьків. З іншого боку, спочатку і для немовляти весь світ - це його сім'я.

Маленька людина пізнає навколишній світ всіма органами почуттів, і тактильні відчуття дають йому дуже багато інформації. Дотики батьків і різних предметів формують поняття про теплому і холодному, колючому і м'якому, гладкому і шорсткому...


До певного моменту малюк є як би приймачем інформації, а потім вчиться і сам надавати різні впливу на навколишні предмети і людей.


Він починає плескати, щипати, стискати, погладжувати. І ось тут важливо показати йому різну реакцію на приємні його дії і не дуже. Дитина в рік б'ється просто тому, що ще не знає, що це бійка. Необхідно м'яко дати зрозуміти йому, що вам неприємно, і так робити не можна.


Буває, звичайно, що дитина в 1 рік б'ється цілком усвідомлено. Тут вже треба подумати, чому він хоче зробити вам боляче? У певний період становлення дитячої психіки починає формуватись агресивність.


На наступному етапі він навчиться її приборкувати, але тільки в тому випадку, якщо батьки поведуть себе правильно. Малюк повинен чітко побачити зв'язок - якщо він б'ється, мама сердиться, ображається і віддаляється від нього.


Якщо малюк 2 років б'ється, це повинно насторожити батьків. Причини можуть бути найрізноманітніші, але найбільш вірогідні наступні:


- проблеми зі здоров'ям - дитину щось турбує, але він настільки звик до цього, що не скаржиться, проте дає вихід емоціям за допомогою бійки;

- сімейні конфлікти;

- індивідуальні властивості характеру - запальність, нетерплячість;

- ревнощі до молодшого дитини в сім'ї або вітчиму;

- поведінка мами, якщо вона вихлюпує на малюка невдоволення своїм життям;

- неправильне виховання - дитина намагається взяти на себе роль головного, якщо батьки не ставлять його на місце;

- занадто суворі покарання;

- надмірна опіка.

Як відучити дитину від бійок у дитячому садку?

Якщо дитина в 3 роки б'ється в саду або на дитячому майданчику, батьки і вихователі повинні проявити терпіння і наполегливість, щоб навчити малюка спілкуватися з іншими дітьми. Як раз в цьому віці формується соціальність, світ дитини розширюється і виходить за межі сім'ї.


Інтереси малюка вже стикаються з інтересами оточуючих, йому може сподобатися чужа іграшка, він може почати ревнувати симпатичну виховательку до інших дітей чи захоче боротися за місце в пісочниці, гойдалки.


Коли малюк б'ється, що робити - доводиться вирішувати на місці в залежності від конкретних обставин.


Іноді мамі доводиться весь час бути напоготові, щоб перехопити ручку малюка, готового вдарити суперника.


Постарайтеся переключити увагу забіяки на інші іграшки та розваги. Якщо ж це не вдається і малюк починає скандалити, а тим більше, якщо він впадає в істерику, негайно заберіть його додому і не відновлюйте прогулянку, поки він повністю не заспокоїться, поки ви не поясните йому доброзичливо, але твердо, ніж він був не правий.


Ну і нарешті, якщо б'ється п'ятирічна дитина з однолітками, незважаючи на всі ваші зусилля. Продовжуйте пояснювати йому, чому не можна вести себе агресивно. І обов'язково зверніть увагу на власну поведінку і стосунки в сім'ї - найчастіше причина забіякуватості малюка криється саме тут.

ДИТИНА Б'ЄТЬСЯ В ДИТЯЧОМУ САДУ

Якщо дитина б'ється в дитячому саду, тобто не при вас, розібратися в ситуації буває складно. Необхідно НЕ при дитині поговорити з кимось із дорослих, очевидців бійки, і окремо з самою дитиною. Версії, швидше за все, у них будуть різні. Але якщо ваша дитина чітко пояснює причини бійки, то швидше за все, вона права. Якщо дитина захищала себе або друга, або свої іграшки, інші речі, то важливо навчити її захищати себе і відстоювати свої інтереси без бійки, пояснивши їй, що бійка - самий винятковий випадок.

Але питання до вас, дорогі батьки, чи вмієте ви самі захищати себе і свої інтереси?


Лаяти дитину або карати при цьому ні в якому разі не можна, дитина це може сприйняти як несправедливість по відношенню до неї, і навіть зраду з вашого боку. В подальшому це може призвести до того, що вона буде остерігатися себе захищати, а це необхідно вміти кожній людині. Якщо бійка чи інший прояв агресії – це разовий випадок самооборони, то важливо поговорити з дитиною, пояснити їй можливі наслідки цього, але не лаяти і не карати.


Інша справа, якщо дитина сама постійно починає бійки. У цьому випадку теж важливо поговорити з дитиною, дізнатися причини цього. Може бути, ваша дитина бачить у всіх ворогів. Тоді разом з ним пошукайте щось гарне в інших дітей.

Або карає інших дітей за те, що вони не хочуть з ним грати (товаришувати). Тоді важливо їй пояснити, що таким чином вона не доб'ється протилежного результату. З дітьми, які б'ються грати і дружити ніхто не буде. Навчіть дитину, як подружитися з іншими дітьми.

ЯКЩО ДИТИНА Б'ЄТЬСЯ ПРИ ВАС НА ДИТЯЧОМУ МАЙДАНЧИКУ

Якщо бійка сталася при вас, не лайте дитину, інакше вона все одно буде битися, але коли вас немає поруч. Але і не захищайте її, доки не розберетесь хто прав, хто винен. Така реакція може привести малюка до відчуття вседозволеності. Спочатку розберіться в ситуації.

Якщо ваша дитина неправа, то спонукайте її вибачитися перед іншою дитиною і помиритися. Якщо вона відмовляється, то відводьте її додому. Поясніть їй, що битися погано, але не кажіть, що вона - погана.

Наодинці з дитиною розберіть, які можуть бути наслідки його забіякуватості.

ЯКЩО ДИТИНА Б'ЄТЬСЯ З БАТЬКАМИ або ІНШИМИ ЧЛЕНАМИ СІМ'Ї

Якщо дитина на вас замахується, зловіть її і обійміть. Обіймайте, доки вона не заспокоїться. Після цього скажіть, що якщо їй боляче чи погано, то вона може вам про це розповісти.

Якщо ж вона не просто замахнулася, а стукнула вас (або б'ється з вами регулярно), не кричіть на неї. Цілком можливо, що несвідомо вона хоче отримати саме таку реакцію і приваблює таким чином вашу увагу. Навпаки, скажіть, що вам боляче і всім своїм виглядом покажіть, що образилися на неї, відстороніться, відверніться, вийдіть з кімнати або виведіть її. Нехай інший член сім'ї підійде до вас і пожаліє вас в присутності дитини, але ігноруючи її, покажіть, що вам боляче.

ЯК ВАМ СЕБЕ ВЕСТИ, ЯКЩО ВАША ДИТИНА Б'ЄТЬСЯ?

Пам'ятайте, що багато чого залежить від вашої реакції на бійки дитини. Кричати на дитину і тим більше її бити, марно і неефективно.

У випадку бійки спочатку допоможіть дитині впоратися зі злістю (про це читайте нижче), потім розберіться, хто прав, хто винен, хто порушив існуючі правила або домовленості, і допоможіть придумати кілька інших способів вирішення конфлікту.

Найчастішеза все говорять: "Раз ти б'єшся, значить ти - поганий. Петя не б'ється, значить, він - хороший". Пам'ятайте, що критикувати можна поведінку, але не саму дитину. Дуже важливо не порівнювати свою дитину з іншими дітьми (ні в чию користь). До того ж для вас ваша дитина завжди хороша, і ви любите її будь-якою. І це важливо їй говорити.


Не забороняйте дитині відчувати і виражати злість, роздратування, гнів. Не використовуйте такі фрази, як "Не кричи!", "Не гнівайся!", "Не бийся!", не навішувати на нього почуття провини за ці почуття. Не розповідайте йому казки про те, що десь живуть діти, які ніколи не сердяться. Допоможіть йому правильно реагувати в цих ситуаціях, але спочатку самі цього навчіться. Адже дитина у всьому наслідує вас. Злість - це природна реакція захисту. І важливо її не придушувати, а навчитися давати їй вихід.

ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ ВПОРАТИСЯ З АГРЕСІЄЮ?

Часто маленькі діти, коли зляться, самі не розуміють, що з ними відбувається. Це важливо їм пояснювати. Наприклад, "Ти злишся на Ваню, так як він узяв пограти твою машинку, не запитавши у тебе дозволу" або "Ти злишся на тата, так як він не дозволяє тобі грати за комп'ютером".

Поспівчувайте йому: "Звичайно, це неприємно. Я тебе розумію", "На твоєму місці я б теж сердилася (була незадоволена), якби мою річ взяли без дозволу".

Чим менше дитина, тим менше вона усвідомлює, що вона робить в пориві гніву. Як правило, діти не розуміють, що роблять боляче іншим, коли б'ються. І це необхідно пояснити дитині її мовою, враховуючи її вік. До того ж діти ще не вміють контролювати свою злість. До речі, а ви вмієте? Спонукайте дитину розповідати вам про свої почуття.

Навчіть її озвучувати свої почуття "я - повідомлення", наприклад, "я розлютився, так як ти зламав мій телефон", "Мені неприємно, коли мої речі беруть без дозволу". Таким чином, ви вчите її виражати злість словами, а не дією.

Звичайно, самі теж висловлюйте свої почуття "я - повідомлення". "Мені неприємно, що ти розкидав всі речі".

Покажіть різні способи вираження злості: потопати, поплескати в долоні, бгати і рвати папір, різати ножицями, кидати м'які м'ячики.

Для хлопчиків корисні ігри у "війну", в сміливих і сильних героїв з казок, мультфільмів, фільмів, які відстоюють справедливість і добро, у бої з драконом, Змієм Гориничем, Кощієм Безсмертним, в яких ваш син виступить хоробрим героєм і переможцем зла. В таких іграх добро завжди має перемагати. Купуйте воєнні іграшки синові: танки, пістолети, мечі. З допомогою них він також зможе виплеснути свою агресію.


Виплеснути злість можна і в рольових іграх, де є "агресор" і "жертва", припустимо, "кішка з собакою", "кішки-мишки", "вовк (лисиця) і заєць". Важливо: в таких іграх мінятися місцями, щоб дитина побував і в тій, і в іншій ролі, і будь-яка гра повинна закінчуватися добре, на перемир'я. У рольових іграх необхідно показати дитині можливі наслідки агресії і навчити інших, миролюбним способів вирішення конфлікту. Звичайно, спочатку Ви самі повинні їм навчитися.

Направте його агресію в інше русло, припустимо, виплеснути злість він може на заняттях спортом. Можна повісити в будинку боксерську грушу. Відреагувати злість можна і у всіх іграх, де є можливість для удару, стусана: це все прості ігри з м'ячем, футбол, хокей, бадментон, теніс, баскетбол, природно, всі види боротьби. Навіть найпростіша зарядка допоможе зняти напругу.

На прогулянках спонукайте дитину більше рухатися, бігати, стрибати. Обов'язково танцюйте з дитиною.Дивіться з дитиною добрі передачі, мультфільми і фільми, читайте казки, в яких добро перемагає зло. Обмежуйте від мультфільмів та фільмів, де демонструється насильство.

Співайте і слухайте добрі, життєрадісні пісні. Програвайте з допомогою іграшок сценки з казок і мультфільмів, з життя дитини (не називаючи імен), розіграйте різні способи дозволу конфліктів. Попросіть дитину придумати нові способи вирішення ситуації мирним шляхом. Наприклад, сцену в пісочниці можна розіграти на прикладі двох зайчиків. Один взяв іграшку в іншого. Що робити в такій ситуації? Наприклад, грати цією іграшкою разом, удвох або по черзі.

Також хочу запропонувати вам наступні ігри, які ви можете провести з дитиною час від часу, особливо коли він злиться.

ПРИЧИНИ ДИТЯЧОЇ АГРЕСІЇ

Якщо Ви або хтось із членів вашої родини б'є дитину (тато, старший брат), або кого-то в сім'ї (припустимо, тато б'є маму), не сумнівайтеся, що це - основна причина дитячої агресії. Ваша агресія по відношенню до дитини призводить до того, що вона свою агресію перенаправляє на більш слабких. Вам вона відповісти не може, але зганяє свою злість на інших дітей. Подумайте, який приклад ви подаєте їй. Дитина - ваше дзеркало, вона відображає вас і те, що відбувається у вашій родині. Якщо ви зміните свою поведінку, він теж зміниться.


Якщо ви кричите або замахуєтесь на дитину, ображаєте і принижуєте її, погрожуєте їй ременем, "ламаєте" її, тисніть на неї - ви формуєте роль жертви. Але жертва батьківського терору в іншій ситуації з більш слабкими виступає в ролі "мучителя". Вдома вона - "жертва", а в дитячому саду або на дитячому майданчику вона - "мучитель".


Давайте розберемо і інші поширені причини дитячої агресії:

1) Невміння батьків справлятися зі своєю власною агресією. Припустимо, ви кричите на дитину і один на одного, часто буваєте роздратовані, ледь стримуєте свій гнів або навпаки, пригнічуєте свою агресію, не визнаєте і не приймаєте свої почуття.

У агресивних батьків і діти агресивні. Якщо ви не знаєте, що робити зі своєю агресією, то як зможете навчити цього дитину? Якщо ви зриваєтеся на свою дитину, потім мучитеся почуттям провини, то проблема в вас, і вам необхідно терміново звернутися до психолога.


2) Постійна критика дитини. Дуже часто батьки мало хвалять, або зовсім не хвалять дітей, успіхи сприймають як норму, але зате на будь-який промах реагують емоційно і негативно. Якщо ви знаєте за собою таку особливість, вчіться емоційно реагувати на найменші досягнення дитини, таким чином позитивно підкріплюючи їх.


3) Байдужість до дитини, недолік уваги і любові до неї. У цьому випадку з допомогою агресивної поведінки дитина може залучати до себе ВАШУ увагу, нехай хоча б зі знаком "мінус".

4) Сувора атмосфера в домі і залізна дисципліна.

5) Байдужість і ігнорування агресивної поведінки дитини. Якщо ви ніяк не реагуєте на войовничість та інші форми агресії дитини (наприклад, відібрав у іншого малюка іграшку), то таким чином заохочуєте її.


6) Похвала дитини і гордість за те, що вона дає здачу, веде себе як справжній пацан, природно, теж підкріплює її войовничість.

7) Агресія дитини може бути несвідомо перейнятим почуттям когось із членів вашої родини і навіть предків.

У підсумку хочеться сказати любіть своїх дітей, будьте терплячими, діти –це безцінний скарб для кожної родини !!!

"Погана " ПОВЕДІНКА ДИТИНИ - А МОЖЛИВО ПРИЧИНА В БАТЬКАХ ?

Для того ,щоб зрозуміти , як виправити погану поведінку дитини,Вам потрібно вивчити свою дитину.

Найлегше сказати "Як тобі не соромно, як ти себе поводиш?", "В кого ти такий?", "Хто тебе вчив?", "Ти не знаєш що робити?". Фрази, котрими зловживають чимало батьків. Та насправді, у більшості випадків винні саме БАТЬКИ! Як нам намагатися виховувати правильно та не "ламати" крила нашим малюкам - читаймо далі.

1. Низьку самооцінку вашого малюка можна почасти пояснити тим, що ви більше радите, аніж дозволяєте

2. Якщо малюк не поважає почуття інших людей, імовірно ви надто часто вказуєте що і як робити, не звертаючи увагу на його почуття.

3. Якщо дитина обманює, це означає що ви занадто емоційно відреагували на його помилки раніше.

4. Якщо дитина надто боязлива, імовірно ви надто швидко намагаєтеся все зробити за нього та подолати усі труднощі.

5. Якщо дитина надмірно ревнива - причиною може бути те, що надто часто її порівнювали із іншими.

6. Якщо малюк не може відстояти себе, і ви з дитинства привселюдно його соромили за це - категорично не можна цього робити, навіть у присутності рідних, близьких та ін.

7. Якщо ваше чадо грубить - імовірно малеча бачила подібний приклад в родині, і нині просто "приміряє" поведінку на себе.

8. Якщо ви купуєте дитині все, чого він/вона забажає, але дитя і далі продовжує привласнювати чужі речі - імовірно ви не даєте право вибору під час покупок.

9. Якщо дитина потайна, причина може бути у дорослих також - імовірно ви гніваєтеся з приводу і без нього.

10. Дитина дратується - можливо ви не хвалите її. Як наслідок малеча звертає увагу на себе саме поганою поведінкою.

Навчаймося на своїх помилках аби не повторювати їх у майбутньому.

Чому сучасні діти не вміють вчитися, не вміють чекати і насилу переносять нудьгу

Я ерготерапевт з багаторічним досвідом роботи з дітьми, батьками та викладачами. Я вважаю, що наші діти стають все гірше в багатьох аспектах.

Я чую одне й те саме від кожного вчителя, якого зустрічаю. Як професійний терапевт я бачу зниження соціальної, емоційної та академічної активності у сучасних дітей і водночас — різке збільшення числа дітей зі зниженою здібністю навчатися та іншими порушеннями.

Як ми знаємо, наш мозок податливий. Завдяки навколишньому середовищу ми можемо зробити наш мозок «сильнішим» або «слабкішим». Я щиро вірю, що, незважаючи на всі наші найкращі спонукання, ми, на жаль, розвиваємо мозок наших дітей в невірному напрямку.

І ось чому:⠀

1. ДІТИ ОТРИМУЮТЬ ВСЕ, ЩО ХОЧУТЬ І КОЛИ ХОЧУТЬ

«Я голодний!» — «Через секунду я куплю що-небудь перекусити». “Я хочу пити”. — «Ось автомат з напоями». «Мені нудно!» — «Візьми мій телефон».

Здатність відкласти задоволення своїх потреб — це один з ключових чинників успіху. Ми хочемо зробити наших дітей щасливими, але, на жаль, ми робимо їх щасливими тільки зараз і нещасними — в довгостроковій перспективі.

Уміння відкласти задоволення своїх потреб означає здатність функціонувати в стані стресу.

Наші діти поступово стають менш підготовленими до боротьби навіть з незначними стресовими ситуаціями, що в підсумку стає величезною перепоною для їхнього успіху в житті.

Ми часто бачимо нездатність дітей відкласти задоволення своїх бажань в класі, торгових центрах, ресторанах і магазинах іграшок, коли дитина чує «Ні», тому що батьки навчили його мозок негайно отримувати все те, що вона хоче.

2. ОБМЕЖЕНА СОЦІАЛЬНА ВЗАЄМОДІЯ

У нас багато справ, тому ми даємо нашим дітям гаджети, щоб вони теж були зайняті. Раніше діти грали на вулиці, де в екстремальних умовах розвивали свої соціальні навички. На жаль, гаджети замінили дітям прогулянки на відкритому повітрі. До того ж технології зробили батьків менш доступними для взаємодії з дітьми.

Телефон, який «сидить» з дитиною замість нас, не навчить її спілкуватися. У більшості успішних людей розвинені соціальні навички. Це пріоритет!

Мозок подібний м’язам, які навчаються і тренуються. Якщо ви хочете, щоб ваша дитина могла їздити на велосипеді, ви вчите її кататися. Якщо ви хочете, щоб дитина могла чекати, її треба навчити терпінню. Якщо ви хочете, щоб дитина могла спілкуватися, необхідно соціалізувати її. Те ж саме відноситься до всіх інших навичок. Нема ніякої різниці!

3. НЕСКІНЧЕННІ ВЕСЕЛОЩІ

Ми створили для наших дітей штучний світ. У ньому немає нудьги. Як тільки дитина затихає, ми біжимо розважати її знову, тому що інакше нам здається, що ми не виконуємо свій батьківський обов’язок.

Ми живемо у двох різних світах: вони у своєму «світі веселощів», а ми в іншому, «світі роботи».

Чому діти не допомагають нам на кухні або в пральні? Чому вони не прибирають свої іграшки?

Це проста монотонна робота, яка тренує мозок функціонувати під час виконання нудних обов’язків. Це той же самий «м’яз», який потрібний для навчання в школі.

Коли діти приходять у школу і настає час для письма, вони відповідають: «Я не можу, це занадто складно, занадто нудно». Чому? Тому що працездатний «м’яз» не тренується нескінченними веселощами. Він тренується тільки під час роботи.

4. ТЕХНОЛОГІЇ

Гаджети стали безкоштовними няньками для наших дітей, але за цю допомогу потрібно платити. Ми розплачуємося нервовою системою наших дітей, їх увагою і здатністю відкласти задоволення своїх бажань.

Повсякденне життя в порівнянні з віртуальною реальністю нудне.

Коли діти приходять в клас, вони стикаються з голосами людей та адекватною візуальною стимуляцією на противагу графічним вибухам і спецефектам, які вони звикли бачити на екранах.

Після годин віртуальної реальності дітям все складніше обробляти інформацію в класі, тому що вони звикли до високого рівня стимуляції, який надають відеоігри. Діти не здатні обробити інформацію з більш низьким рівнем стимуляції, і це негативно впливає на їхню здатність вирішувати академічні завдання.

Технології також емоційно віддаляють нас від наших дітей і наших сімей. Емоційна доступність батьків — це основна поживна речовина для дитячого мозку. На жаль, ми поступово позбавляємо наших дітей цього.

5. ДІТИ ПРАВЛЯТЬ СВІТОМ

«Мій син не любить овочі». «Їй не подобається рано лягати спати». «Він не любить снідати». «Вона не любить іграшки, але добре розбирається в планшеті». «Він не хоче одягатися сам». «Вона лінується їсти сама».

Це те, що я постійно чую від батьків. Відколи діти диктують нам, як їх виховувати? Якщо надати це їм, все, що вони будуть робити — їсти макарони з сиром і тістечка, дивитися телевізор, грати на планшеті й ніколи не будуть лягати спати.

Як ми допомагаємо нашим дітям, якщо даємо їм те, що вони хочуть, а не те, що добре для них? Без правильного харчування і повноцінного нічного сну наші діти приходять в школу роздратованими, тривожними й неуважними. Крім того, ми відправляємо їм неправильне послання.

Вони вчаться, що можуть робити все, що хочуть, і не робити того, що не хочуть. У них немає поняття — «треба робити».

На жаль, щоб досягти наших цілей в житті, нам часто треба робити те, що необхідно, а не те, що хочеться.

Якщо дитина хоче стати студентом, її необхідно вчитися. Якщо вона хоче бути футболістом, необхідно тренуватися щодня.

БІЛЬШЕ ПРО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ:

Наші діти знають, чого хочуть, але їм важко робити те, що необхідно для досягнення цієї мети. Це призводить до недосягнення цілей і залишає дітей розчарованими.

ТРЕНУЙТЕ ЇХ МОЗОК!

Ви можете тренувати мозок дитини та змінити її життя так, що вона буде успішною в соціальній, емоційній і академічній сфері.

Ось як:

1. НЕ БІЙТЕСЯ ВСТАНОВЛЮВАТИ РАМКИ

Діти потребують їх, щоб вирости щасливими та здоровими.

  • Складіть розклад прийому їжі, часу сну і часу для гаджетів.
  • Думайте про те, що добре для дітей, а не про те, чого вони хочуть або не хочуть. Пізніше вони скажуть вам спасибі за це.
  • Виховання — важка робота. Ви повинні бути креативним, щоб змусити їх робити те, що добре для них, хоча більшу частину часу це буде повна протилежність тому, чого їм хочеться.
  • Дітям потрібні сніданок і поживна їжа. Їм необхідно гуляти на вулиці й лягати спати вчасно, щоб на наступний день прийти в школу готовими вчитися.
  • Перетворіть те, що їм не подобається робити, у веселощі, в емоційно-стимулюючу гру.

2. ОБМЕЖТЕ ДОСТУП ДО ГАДЖЕТІВ І ВІДНОВІТЬ ЕМОЦІЙНУ БЛИЗЬКІСТЬ З ДІТЬМИ

  • Подаруйте їм квіти, посміхніться, залоскочіть їх, покладіть записку в рюкзак або під подушку, здивуєте, витягнувши на обід зі школи, танцюйте разом, повзайте разом, бийтеся подушками.
  • Влаштовуйте сімейні вечері, грайте в настільні ігри, вирушайте на прогулянку разом на велосипедах і гуляйте з ліхтариком ввечері.

3. НАВЧІТЬ ЇХ ЧЕКАТИ!

  • Нудьгувати — нормально, це перший крок до творчості.
  • Поступово збільшуйте час очікування між «я хочу» і «я отримую».
  • Намагайтеся не використовувати гаджети в машині й ресторанах і навчіть дітей чекати, розмовляючи або граючи.
  • Обмежте постійні перекуси.
  • 4. НАВЧІТЬ СВОЮ ДИТИНУ ВИКОНУВАТИ МОНОТОННУ РОБОТУ З РАННЬОГО ВІКУ, ОСКІЛЬКИ ЦЕ ОСНОВА ДЛЯ МАЙБУТНЬОЇ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ
    • Складати одяг, прибирати іграшки, вішати одяг, розпаковувати продукти, заправляти ліжко.
    • Будьте креативними. Зробіть ці обов’язки веселими, щоб мозок асоціював їх з чимось позитивним.
  • 5. НАВЧІТЬ ЇХ СОЦІАЛЬНИХ НАВИЧОК
  • Навчіть ділитися, вміти програвати й вигравати, хвалити інших, говорити «спасибі» і «будь ласка».
  • Виходячи з мого досвіду роботи терапевтом, можу сказати, що діти міняються в той момент, коли батьки змінюють свої підходи до виховання.
  • Допоможіть своїм дітям досягти успіху в житті шляхом навчання і тренування їх мозку, поки не стало пізно.
  • Автор: Victoria Prooday
  • Ілюстрація: Shiori Matsumoto
  • Джерело: likeme.pp.ua


Привчаємо дитину любити природу змалку.

Природа має великий вплив на формування особистості дитини. Адже дорослі досі, згадуючи своє дитинство, мимоволі думають про річку, в якій купалися, про ліс, де вперше почули спів птахів, про галявину, на якій збирали суницю.

Якими виростуть ваші діти, залежить від нас: ми повинні навчити дітей не тільки брати від природи, а й піклуватися про неї, охороняти і примножувати її багатства. Перед батьками стоять такі завдання з екологічного виховання:

  • Привчати дітей не рвати без потреби квіти, не ламати чагарники, не псувати дерева .
  • Вчити дбайливо ставитися до комах, птахів, тварин. При необхідності надавати їм допомогу.
  • Систематично пояснювати дітям взаємозв'язок природи і людини. Вчити помічати красу навколишньої природи.
  • Виховувати дбайливе ставлення до хліба та інших продуктів, до води і електроенергії.

Шановні батьки!

Звертайте увагу дітей на красу навколишньої природи, на дбайливе ставлення до неї, особливо розширюється кругозір ваших дітей під час спостережень. І часу на це спеціально відводити не треба. Досить подивитися навколо, коли йдете в дитячий сад або назад. Завжди можна побачити цікаве: як солнечкоко встає, як блищать крапельки роси на траві, як виблискує іній на деревах. Але ж буває і так, як розповіла одна мама: "Ми йдемо з сином додому і все більше мовчимо або обговорюємо, що на вечерю готувати будемо, яку іграшку купити йому".

Почитайте з дітьми книжку, розгляньте ілюстрації. Книжки є найрізноманітніші, наприклад, у Бланки "Хвости". З цієї книги ваша дитина

дізнається багато цікавого і, зокрема, те навіщо потрібні хвости у птахів або риб. Є дуже цікава книга - Енциклопедія для малюків "Чудо усюди" під редакцією Т.Д. Нуждина, купите, не пошкодуєте!

Дітям властиво наочно-образне мислення, і вони легко запам'ятовують те, що бачать. Тому, якщо вам доведеться побувати в селі, то зверніть увагу на домашніх тварин, як вони живуть, як за ними треба доглядати, чим харчуються, яку користь приносять людям.

Необхідно довести до свідомості дітей те, що в неволі можуть жити тільки декоративні птахи, а ті, що звикли жити на волі загинуть через місяць. Тому не можна дозволяти ловити птахів і утримувати їх в неволі.

По різному діти ставляться до жучків, черв'яківм, мурашкам і іншим комахам. Одні бояться, інші безжально знищують їх, треті байдужі, четверті люблять їх. Як же знайти в цьому питанні оптимальне рішення? Треба розповісти дітям, що в природі все взаємопов'язано. З одного боку, комахи приносять користь, з іншого - шкоду. І в кожному конкретному випадку слід приймати індивідуальне рішення.

Ранньою весною починаються з’являтися квіти мати-й-мачухи. Діти безжально виривають їх з корінням і потім кидають. Часом ніякі заборони не допомагають. Спробуйте посадити матір і мачуху в горщик, зробити збір листя в лікарських цілях, розкажіть від яких хвороб застосовують цю рослину, чому у неї така цікава назва. Розкажіть і про інших лікарських рослинах.

Під час "виходу" на природу у вихідний день поспостерігайте за хмарами. Розкажіть про те, що вони линуть над землею, підганяються вітром. Хмари ніби створюють химерні казкові нагромадження. Висловіть свої відчуття. Нехай бачать діти, що спілкування з природою радує і хвилює, створює гарний настрій, пробуджує фантазію. І ваші маленькі вдячні слухачі швидко відгукнуться.

Вони побачать в дивовижних за формою хмарах "драконів", "левів", "собак" і, що вона втекла до Снігової королеви. І ваші діти вже ніколи не залишаться байдужими до неба.

Підгодуйте взимку птахів, не пошкодуйте для горобця хлібних крихіт, розкажіть вірш:

Хлібних крихт не шкодуй,

Заслужив їх горобець,

І друзі всі тут як тут,

Крихти весело клюють,

І пішов веселий стук - Тук - тук - тук ...

Яка чуйна душа дитини! Як швидко вона сприймає добро! Зламала гілку дитина, скажіть їй, що вона жива, і вона іншим разом чи так само бездушно зламає її?

Недовговічна краса золотої осені. Навіть від легкого подиху вітерця сиплеться різнокольоровий дощ листя. Не пропустіть короткого миті листопада. Нагрянуть темні хмари, налетить вітер, холодним подихом погасить їх колір, закрутить в сухі трубочки. Зберіть разом з дітьми різні листя і насіння, плоди та пелюстки осінніх квітів, засушить їх. Настане час, і з них можна буде створити крихкий, але цікавий світ, який неодмінно порадує вас і вашої дитини в той час, коли вся земля буде покрита білою, пухнастою ковдрою!

А насамкінець хочеться сказати, що саме від нас дорослих, залежить, якими будуть наші діти. Природно, ми вихователі хочемо, щоб діти любили природу, розуміли її і берегли. Але мало хотіти, цього треба домагатися всім нам дорослим спільними зусиллями.



Ігри по дорозі в дитячий садок.



Часто доводиться чути від батьків, що на заняття з дітьми у них просто немає часу: вранці поспішаємо на роботу, ввечері вистачає справ по дому. Для дитини залишається рівно стільки часу, що б його нагодувати, помити і укласти спати. Багато хто з батьків вважають, що з дітьми достатньо займаються в дитячому садку. Вдома нехай більше грають, на те воно і дитинство.

Але по дорозі в дитячий садочок можна організувати масу захоплюючих інтелектуальних ігор, що сприяють розвитку малюка, що формують його потреби в пізнанні, прищеплюють смак до інтелектуальної діяльності. Ось приклади таких ігор, в які із задоволенням можна пограти по дорозі в дитячий садочок.


Гра «Відгадай, що це таке»

Дорослий пропонує дитині вгадати об'єкт, про який він зараз розповість. Наприклад: це овоч, він довгий, зелений, його можна їсти сирим, а можна засолити і їсти взимку. Зрозуміло, це огірок!

Дитина відразу захоче загадати сама - і ... у нєї це навряд чи вийде. Такому виду діяльності як і будь-якому іншому потрібно вчити. Завдання дорослого - сформувати алгоритм опису об'єкта. По-перше - ми повинні дізнатися, що це за об'єкт: тварина, рослина, іграшка, посуд, одяг і т.д. Друге - вказуємо характерні ознаки об'єкта: колір, форму, розмір, матеріал з якого він виготовлений. Якщо мова йде про живу істоту, то можна розповісти, де воно живе, що любить їсти. Третє - описуємо дії, характерні для загаданого об'єкту: що може робити цей предмет і що з ним можна робити. В опис об'єкта можна включати порівняльні характеристики: «схожий на ...», «розміром такий, як ...», «є крила, але не ...». Засвоївши цей алгоритм, дитина здивує вас точними, цікавими, а підчас оригінальними описами.

Ось, наприклад, якими «загадками» може порадувати ваша дитина: «це частина будинку, квадратна, така ж, як підлога, але високо, не дістанеш», «Це шкірка, яку потрібно зчищати, і смачна солодка м'якоть».

Придумування і відгадування подібних «загадок» - це вправа, в якій закладено багато розвиваючих можливостей. Дитина вчиться розпізнавати об'єкти по їх характерними ознаками. При цьому працює і логічне та образне мислення, і уява. Складаючи опис об'єкта, дитина вчиться визначати до якого класу він належить, шляхом аналізу виокремлювати його характерні властивості, порівнювати його з іншими об'єктами, знаходити спільні та відмінні властивості, складати словесну характеристику об'єкта. При цьому розвивається мовлення, логічне мислення, спостережливість, активізуються пам'ять і уяву дитини.


«Рима»

Ви, напевно, не раз помічали, як дітям подобається щось складати, придумувати нові слова, римувати. А чому б вам разом не пограти по дорозі додому в рими? Запропонуйте дитині придумувати рими на слова, які ви буде говорити. Наприклад: «кішка-мишка», «гора-нора», «міст - ріст» і т. д. І навіть якщо не всі слова будуть так легко римуватися, гра вам все одно принесе величезне задоволення та масу позитивних емоцій.

«Дивовижна історія»

У цій грі потрібно буде скласти розповідь про те, що ви побачите з дитиною по дорозі додому. Краще, якщо ви почнете цю розповідь самі, а дитина його продовжить. Не обмежуйте фантазію малюка, але стежте, щоб слова дитина вимовляла правильно.


«Буває-не буває»

Запропонуйте дитині підтвердити правильність висловлювання словами «буває» або «не буває». Влітку падає сніг. Людина вище собаки. Горобець - це не птах. Кішка вміє літати. У таку веселу гру можна грати і на прогулянці, і по дорозі додому з дитячого саду, і в транспорті. Вона розвиває слухове увагу, яку необхідно кожній дитині для успішного навчання. Головне, щоб це було весело і цікаво.

Звичайно, це лише мала частина тих ігор, які ви можете запропонувати малюкові по дорозі в дитячий сад і додому.

Представлені ігри сприяють не тільки встановленню тісніших відносин між вами і вашою дитиною, але так само спрямовані на розвиток пам'яті, уваги, мислення, сприйняття, уяви, мовлення вашої дитини.





Пам`ятка для батьків, діти яких відвідують заклади дошкільної освіти під час карантину

Шановні батьки!

У зв’язку з відкриттям закладів дошкільної освіти в умовах адаптивного карантину прохання дотримуватись наступних правил:

1. Перш ніж привести дитину в заклад дошкільної освіти, будь ласка, зверніть увагу на стан її здоров`я. За найменших підозр у дитини та членів усієї родини захворювань (ГРВІ, нежить, підвищення температури тощо), необхідно звернутися до сімейного лікаря та обов’язково попередити вихователя та прийняти міри самоізоляції.

2. Дотримуйтесь режиму роботи закладу: з 8.00 до 17.00: приводьте дитину до ЗДО своєчасно з 8.00 до 8.45, зберігаючи дистанцію з працівниками та іншими батьками 1,5 м. Уникайте скупчення людей.

3. Ранковий прийом дітей буде здійснюватись вихователем на території ЗДО (на майданчику групи). Вранці та кожні чотири години протягом дня дітям буде проводитись температурний скринінг. Діти, з температурою тіла понад +37,2°С та з ознаками соматичних захворювань будуть відсторонені.

4. Батьки, або особи які їх замінюють, що супроводжують дитину на території закладу повинні бути в захисних масках (у тому числі саморобних), так, щоб були покриті ніс та рот, відповідно до карантинних вимог. Необхідно надавати вихователеві правдиву інформацію стосовно стану здоров’я дитини та членів родини.

5. У зв’язку з правилами та умовами адаптивного карантину в закладі буде проводитись систематична дезінфекція обладнання та приміщень, а тому батькам слід надавати вихователю інформацію щодо можливих алергічних реакцій у дітей на миючі , дезінфікуючі засоби та антисептики.

6. Забороняється приносити з дому іграшки, їжу, гаджети та інший матеріал (олівці, книги, тощо) окрім особистих речей: одяг, змінне взуття, паперові та вологі серветки, головний убір.

7. Надайте вихователеві свій достовірний мобільний номер телефону, або інших членів родини для зв’язку у разі виникнення непередбачуваної ситуації (погіршення стану здоров’я дитини, тощо).

8. Для вирішення нагальних питань, отримання інформації стосовно роботи закладу звертайтесь до адміністрації в телефонному режимі . Контактний телефон ЗДО: 096 411 66 86.

9. Зверніть увагу на обмежене перебування дитини в громадських місцях. Це є небезпечним для її ї здоров’я, навіть під час послаблення карантину.

Шановні батьки! Лише спільними зусиллями ми зможемо зберегти власне здоров`я та здоров’я дітей! Здоров`я дитини та кожної родини – це головне!

Вдячні за порозуміння!

КОРИСНІ ПОРАДИ БАТЬКАМ

ПРО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ

Ви хочете зробити свою дитину щасливою, але в той же час освіченою і вихованою, тоді ознайомтесь із корисними порадами та рекомендаціями.

♦ Любіть свою дитину такою, якою вона є!

♦ Поважайте свою дитину. Пам'ятайте, що ми поважаємо тих, хто проявляє до нас повагу.

♦ Не дивіться на малюка зверху вниз, сядьте навпочіпки, коли говорите з ним, - так вам буде легше зрозуміти один одного.

♦ Як можна частіше обіймайте свою дитину (не менш десяти разів на день), пестіть її, гладьте по голові. Але робіть це тоді, коли вона готова прийняти вашу ласку.

♦ Коли ваша маленька дитина пропонує вам допомогу, або хоче зробити щось сама, давайте їй таку можливість, навіть якщо ви впевнені, що вона поки не може впоратися з таким складним завданням, хваліть її за кожну малість, яку вона змогла зробити .

♦ Хваліть малюка, коли у нього щось добре виходить, помічайте навіть дрібниці, в яких він успішний, адже «добре слово і кішці приємно», а заради похвали дитина буде готова намагатися зробити ще більше, ще краще.

♦ Частіше хваліть свою дитину за кожну малість, пояснюючи, за що ви її хвалите. Давайте їй приємні визначення, що закріплюють хорошу поведінку: «старанний хлопчик», «акуратна дівчинка», «наполеглива людина» і т.д.

♦ Не сваріть свою дитину за те, що вона зробила щось не так. Знайдіть в її діях позитивний намір, похваліть за те, що вона зробила добре, а потім скажіть, що можна було б покращити.

♦ Привчайте дитину до порядку з півтора до шести років. Потім це зробити набагато важче.

♦ Якщо дитина попросила у вас допомоги, підтримайте її, допоможіть їй побачити, що вона може зробити сама, а в чому їй дійсно потрібна ваша допомога, і допоможіть в цьому.

♦ Вірте у свою дитину. Знайте, ваша віра в її сили допомагає їй бути успішною.

♦ Не порівнюйте своїх дітей. Нехай вони будуть різними. Якщо їм не доведеться вас ділити між собою, вони завжди будуть любити і підтримувати один одного.

♦ Пам'ятайте, коли у вас з'являється молодша дитина, старша все ще залишається дитиною, якій потрібна ласка, турбота, увага, можливість відчути себе маленькою.

♦ Поважайте територію кожного зі своїх дітей. Вони в рівній мірі мають право на недоторканність до своїх речей, незалежно від віку.

♦ Коли просите дитину перестати робити щось, говоріть їй, що ви хочете, щоб вона робила замість цього. Ви здивуєтеся тому, яка у вас тямуща і слухняна дитина.

♦ Не намагайтеся змушувати дитину читати, якщо ви самі цього ніколи при ній не робите, і прибирати свої речі, якщо ваш одяг розкиданий по всій квартирі.

♦ Навчіть своїх дітей приймати самостійні рішення, робити вибір, брати на себе відповідальність.

♦ Радьтеся з дитиною з питань, що стосуються вашої сім'ї: що приготувати на обід, як краще провести вихідні, які меблі купити в кімнату і т.д.

♦ Якщо ваша дитина на вас образилась, попросіть у неї пробачення і скажіть про те, як сильно ви її любите. Батьки, здатні вибачитися перед дитиною, викликають у неї повагу, і стосунки стають ближчими і щирими.

♦ Будьте делікатні і дбайливі зі своїми дітьми. Пам'ятайте, що батьківські приписи - найпотужніші установки, які отримує людина і які можуть допомагати їй в житті або, навпаки гальмувати її успішність і створювати серйозні проблеми.

Говоріть дитині про те, що ви її любите.